Logo nedir? Söz anlamı olarak gerçeklik kontralığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin henüz çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde hareket gösteren teamülletmelerin çoklukla logoları sektörü temsil paha. Ancak birden zait sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkızılışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolayca anlaşılır, biçimırlanması kolayca, kabil başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit bile dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu veri çok önemlidir.